En variant av tömkörning

Lorden har nu vilat i två dagar, och jag orkade inte rida idag heller. Tyckte att han kunde få göra någonting iallafall, så jag slängde på honom ett schabrak och en sele, tog två longerlinor och longerade/tömkörde honom på stallbacken. Hade lagt fram bommar också.

I början gick det sådär, han blev lite upprörd på mina inspänningar. Hade vissa problem att få ut han på volten också till en början, han tränger sig gärna inåt mot mig. Fick mata ut honom med pisken :-) Efter ett tag gick det bättre, kunde inte ta i yttertömmen så mycket heller för då stannar han/saktar av. Hade bara ett körspö också, men ska nog införskaffa en longeringspisk snarast, tänkte fortsätta med denna typ av träning 1 gång i veckan nu :-)

Han gjorde en riktigt fin övergång från skritt till trav utan att dra upp huvudet eller passa. Var också riktigt fin i vänstervarvet (som är hans svåra varv)! Trodde att det var det högra varvet, haha! Sa till och med till honom - "snart ska vi byta till det svåra varvet gubben..." Haha, överraskande att han var så fin med andra ord!

Här är ett par iphonebilder, tagna när vi var nästan klara :-)

image description

image description


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0