Jobbhelg

Har jobbat i stallet i helgen, har gått bra - men vilket skitväder! Blir så less...

Iallafall så red jag Lorden igår, galoppjobb i backarna! Pigga galna häst! Han var aldeles löddrig efteråt så han fick duscha =) Efter det tog jag in hästarna och sen åkte jag iväg och red Sally.

Med Sally red jag samma sväng som sist, gick bättre den här gången. Tog det lugnt, vill ju lära känna henne! Jag upplevde henne inte som lika spänd idag, trots blåsten. Provade trycka i bomull i öronen men de fick hon ju snart ut. Hon gick fint i skritten men i traven blir hon lite stressad. Kan ju vara mig hon blir stressad av, jag vet inte riktigt hur jag ska rida henne än - men det kommer väl.

Idag fick Lorden och min kropp vila från ridning. Gick ut på en PW på 40 minuter med hunden innan det var dags att ta in hästarna. När jag kom hem gymmade jag, körde 45 minuter på bandet. Blev sammanlagt 5,5km, körde i intervaller gå-springa-gå-springa och så vidare. Förbrände runt 350 kcal. Medans Johanna körde vidare (80 minuter sprang hon, jäkla maskin!) så körde jag lite armar och ben samt lite på cykel. Är nöjd iallafall och ska bli spännande att väga sig igen imorgon!

image description
Lorden i hagen idag

image description
Tilde Song som opererades i tisdags


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0