Dagens ridning - Strecket

Lorden fick en liten oplanerad vila idag, bytte brodd på honom i förrgår – fick hjälp med att få ut den sista av Lasse idag. Han fick ta en skiftnyckel och skruva loss den. Jag måste verkligen bli bättre på att hålla koll på brodden! I alla fall, han fick lägre brodd bak än vad han har fram, de hade bara låga isbrodd när jag var på Bidermans häromdagen. Försökte rida idag, men han fick inget fäste bak alls. Säkert därför han kändes konstig igår också. Så jag ska åka till Bidermans idag och se om de har fått in några högre brodd, så jag kan rida imorgon.

I alla fall så fick jag rida på Strecket istället, mycket snällt av mister Lidl! ;-) Gick mycket bättre än i söndags, nu var jag verkligen fokuserad och analyserande i min ridning. Jag fick rama in som tusan med benen, han var ganska vinglig till en början och gick inte fram ordentligt. Han var också ganska svår att få att böja till höger.


Strecket, första gången med ryttare på ryggen :-)

Efter att ha jobbat honom rak så böjde jag honom åt vänster för att sedan få kämpa lite med att böja honom till höger. På slutet gick det hur bra som helst! Han var relativt stadig, lätt i handen och bra mellan hjälperna. Lite ostadig i formen, men wtf – hästen är bara 4 år gammal. Han har i alla fall väldigt lätt för sig och kommer nog bli en grym ridhäst efter avslutad travkarriär! Sen måste jag också säga att M gjort ett kanonjobb med honom! Märks verkligen att han har blivit riden av en duktig ryttare ett tag nu. Jag tyckte verkligen om att rida honom, så hoppas det blir fler gånger J



Kommentarer
Postat av: Bonnie

Jobbade min travare mycket med longreins(gör väl ff visserligen) i början, han kom från banan i maj 2011. Hjälpte väldigt mycket i inlärningen av att flytta för skänkeln och kunna böja sig runt den då han båda blandade gångarter och var väldigt oliksidig när han kom:) Kanske något att testa?

2012-02-09 @ 22:33:56
URL: http://teamkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0