Lutteprutte, idag och igår

Som jag nämnde lite snabbt igår så var Lorden skitfin att rida igår! Tog det vanliga 3-delade syntetbettet och stack ut på åkern för att jogga honom lite. Dagens mål var att böja igenom honom och få honom riktigt lösgjord. Trodde jag skulle få hålla på ett tag, han är ju ändå 18 år så brukar ta ett tag innan han jobbar igenom ordentligt.


Jag & mitt hjärta, februari 2011

Igår däremot, WOW! Han var äckligt fin. Vi jobbade lite med takten, böjde och formade åt alla håll och kanter och sist men inte minst - att få honom lätt i handen. Jag har kommit på en grej som fungerar väldigt bra på honom när han börjar bli stark - rygga. Känner jag att han i traven, eller galoppen för den delen, börjar dra iväg så saktar jag helt enkelt av - gör halt - och ryggar. Upprepar detta såfort han börjar bli stark, och jädrar i havet vad fin han blev!

Idag körde jag honom, ett varv runt Smedjeby. Var ute i en halvtimme, tanken var bara att han skulle få jogga och röra på sig.  "Jogga? Nej, jag VILL springa FORT" tyckte Lorden. Haha, sötgubbe. Fin var han hursomhelst :-)


Jag kör M.D.J - har inga körbilder på mig & Lorden


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0