Tävlingsåret 2011 - del 2

Här kommer den andra halvan av 2011 :-)

Juni
Var den 19e iväg på vår andra lokala hoppning på Uppsala Ponnyklubb. Hoppade 85cm och clear round var bedömningen. Han stannade en gång vardera på hinder nr 1,2 och 7 (som var sista hindret). Gjorde en omstart och var felfria. Jag var jättenöjd med honom, sålänge han inte stannar trettioelva gånger på samma hinder kan jag acceptera det :-) Den 30e var det en Pay And Jump i Salsta, vi hoppade 70 och 80 cm för att han skulle få leka runt. Han var felfri i 70 cm och petade ett hinder i 80cm, jag var nöjd ändå – det var nämligen svinvarmt den här dagen!


Lokal hoppning i Uppsala, han hoppade av lite stort och jag hängde inte riktigt med...

Oktober
Den 1a oktober var vi iväg till Lilla Hageby för en clear round dressyr. Mitt mål var att landa på ungefär 55% på båda programmen. Han var jättefin i värmningen men ”dör” tyvärr lite så fort jag inte har ett spö i handen. Han gick ändå hyfsat, tyvärr blir han lång och tung i handen. Jag bestämde mig för att hålla fast vid känslan jag hade på framridningen :-) Landade på 54,5% på båda programmen så var ändå jättenöjd.

2 veckor senare var det dags för DM för ridtravare på Öknaskolan. Dressyren blev det bara pannkaka av, han gick inte fram alls. Kändes hemskt, hade knappt styrfart. Vet inte varför han blir så lat på ridbana. Vi hoppade 60 cm i hoppningen, vi var anmälda till 80 cm men vi hade blivit själva i den klassen så vi bytte till 60 cm. I första klassen stannade han på ett hinder som skulle hoppas mot sargen, i andra klassen stod han emot och rev samma hinder. Alltså 4 fel i båda klasserna. Jag var riktigt besviken efteråt, inte så kul att avsluta året så - men det är bara att bita ihop och blicka framåt mot 2012!

image description
Prisrosetterna från 2011!



Kommentarer
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

SV: Jag trodde du glömt bort det elr inte skulle ha det, hehe. ;) Ja det finns kvar. Men det är först till kvarn som gäller. Dock äre ganska dött på den fronten så :P De finns säkert kvar då.



Hihi ja den är på G!

2012-02-11 @ 16:38:25
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0