Kursstart + Lorden idag

Ja, idag var det dagen med stort D!!! :-D B-tränarkursen på Sundbyholm startade! Alltså jag har drömt om det här så länge, men aldrig vågat förut... Tyckt att jag varit för dålig, men nu tänker jag gå all-in och bara köra!!! Det är ju det här jag brinner för! Så himla, himla lycklig!!! :-) Sen ska jag ta montelicens också, men en sak itaget! :-)

Har ju också hunnit rida Lorden idag :-) Red på åkern, skrittjobbade han ganska länge, han behöver det för att ta ett ärligt stöd på bettet. Gjorde lite flyttningar och bakdelsvändningar så han blev mjuk i kroppen. Travade därefter lite korta bitar, underlaget tillåter inte så mycket, tyvärr! Men jädrar i havet vad fin han var!

Tog därefter någon galopp, han blev skapligt pigg och vill gärna rinna iväg fortare än vad jag tycker. Jag red då tyvärr med handbromsen i då jag inte helt litar på underlaget (knöligt på vissa ställen). Lite synd för då galopperar han inte igenom kroppen ordentligt, hade nog varit otroligt fin annars!

Blir ev. ridhus på Lördag, hoppas!
Bild på fina kalendern vi fick på kursen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0