Tisdag 27/3

I tisdags hade jag verkligen fullt upp! Dagen började vid 07.15 då vi lastade stallets två-åring Tilde Song och begav oss till Strömsholms djursjukhus. Hon blev friröntgad i höstas och då hade hon inga lösa benbitar.  På senare tid har hon blivit svintjock i ena hasen efter att hon körts, då ska det tilläggas att hon inte körs hårt alls. Hon har inte varit halt eller så, men om det är en lös benbit hon störs av så är det lika bra att vi kollar upp det nu.

Hon blev alltså röntgad i hasen, inte heller nu hittade man något speciellt. Man såg en liten grop på röntgenbilderna, så man beslutade att hon skulle lämnas kvar på operation – de skulle öppna och kolla hur hon såg ut.


Lorden 2010

Vi åkte hem utan häst och jag stack ut och red Lorden
. Han gick faktiskt helt OK! Har börjat rida ut på ett 3-delat bett igen, förut har han gått med kimblewick när vi har ridit ut, men jag upplever att han har blivit okänslig för det bettet och därför har jag valt att betsla ner honom igen. Han blev faktiskt inte så farligt stark, så jag tänker fortsätta rida på det bettet sålänge han inte blir för stark.

Efter jag ridit fick jag höra att Tilde var färdigopererad, hon var lite inflammerad så de hade skrapat lite. Troligtvis var det de hon blivit tjock i hasen av. Hon fick åka hem på eftermiddagen och nu blir det sjukhage i tre veckor för hennes del.


Har varken bilder på Sally eller Tilde på den här datorn, så får bli en bild på Lorden från ridtravar-DM 2010. 3a i dressyren :-)

På kvällen var det dags igen. Var hem och vände och sen åkte jag ut till Sally (Hästen jag gjorde uppkörningen med för b-tränarlicensen) för att provrida.  Jag hade inga ridkläder på mig för jag var inte beredd på att få rida, men så blev det i alla fall. Red i baggyjeans och gympaskor, gick inte jättebra. Märks att jag bara ridit Lorden en längre tid nu, hittade inga knappar alls! Hon var också väldigt spänd. Ska försöka rida henne ett par dagar i veckan nu och eventuellt öka på det lite sen, tänkte åka ut på lördag och rida lite.

Det var en mycket lyckad dag och hade så otroligt roligt! Var dock helt slut när jag kom hem, gick och la mig med detsamma.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0