Intervallträning

Eftersom det är en speciell dag för mig & Lorden idag så ville jag göra något roligt, så det blev intervallträning! ;)

Vi tog ca 3-4 km i trav som uppvärmning och sen började vi med galoppintervallerna :) Han var fin men han blir lite lat när man rider bortåt, och tvärtom när man rider åt andra hållet (hemåt). En intervall är mellan ungefär 800m skulle jag tro, med massa jobbiga backar. Vi tog 4 vändor, det är lagom för gammelman. Hade han varit yngre (starthäst) hade man ridit det dubbla, minst. Travade sedan ca 3-4 km hemåt igen och avslutade med 20 minuters skritt i skogen över stock och sten. Lorden fick sig en härlig dusch efteråt, han var precis svettig stackarn :)

image description

image description
Bilderna är från idag, såhär hittade jag Lorden i hagen idag när jag skulle rida. Hade inte hjärta att tvinga upp honom så vi myste ett tag innan han reste sig självmant :-) Fan, vad jag älskar den hästen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0