19 Juni - för ett år sedan

För exakt ett år sedan startade vi vår andra lokala hopptävling på Uppsala Ponnyklubb! Minns det dagen så väl, ett av mina bästa tävlingsminnen!

Jag kommer ihåg att det var extremt många anmälningar, iallafall för oss som inte är så vana vid så många starter. Jag har för mig att det var ungefär 60 starter i 85 cm klassen som vi skulle starta - och vi gick ut bland de sista. Haha, jag är en sådan som alltid vill vara ute i god tid, vilket gjorde att jag var klar och uppe på hästen 40 minuter innan jag fick gå in på framridningen :P

Åt iallafall frukost på hästryggen då jag var så extremt hungrig, och minns också att jag var skapligt kaxig. Lorden hade gått bra tidigare det året och nu var det inga otäcka hinder, detta skulle vi fixa!

Jodå, kom till sista hindret (han hade stoppat en gång vardera på ettan och tvåan), på sista hindret fick vi alltså ett stopp till och blev uteslutna. Gjorde en omstart, där var vi felfria. Jag var hur nöjd som helst, han kunde ju stanna trettioelva ggr på samma hinder annars om han var på det humöret - men inte denna gång. Vi hade aldrig gått in på den höjden på en gång heller, vi brukade alltid hoppa någon lägre klass innan.

Ser tillbaka med värme :-) Tror det är någonstans i topp tre bland mina bästa minnen med Lorden <3

Bjuder på bilder vi köpte, samtliga fotade av Maria Lööf.



image description



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0