GALOPPTRÄNING

Idag stod galoppträning på schemat! Red bort till en ganska bra sträcka, går lite uppåt och är lite kurvig. Red fram och tillbaka där 6 gånger, galopp uppför och skritt nedför. Hon tar ju villigt fattningen, men blir ibland lite ivrig innan (hon vet vad som gäller där) och kör alla möjliga gångarter innan hon tar galoppfattningen klockrent.

Är iallafall mycket nöjd med henne idag! Igår red jag ju ut och där kan hon få lite damp. Är mycket nöjdare med henne idag hur som. Var jätteavslappnad i traven hemåt mestadels, inte så flängig som hon kan bli. Spolade av henne med slangen när vi kom tillbaka, sen fick hon mat och sen ut i hagen - och rullade sig direkt ;-) Haha :)

Imorgon ska jag tömköra hennes avkomma lite, han ska sättas i vagn efter midsommar. Efter det ska jag jogga Sally lite på ridbanan, på söndag får de vila - då ska jag ju till Karlstad och kolla på HÄST :D


Arkivbild på Linus



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0