Hoppning!

Idag stod hoppning på schemat, lite gymnastikhoppning :) Valde att bygga upp en två-studs, vet inte om hon hoppat studs tidigare så jag ville börja lite lätt så hon ska tycka att det är kul :)

När jag stod och sadlade henne började regnet vräka ner, verkligen vräka alltså. Jag tänkte "Äsch, det går snart över" och gav mig glad i hågen ut till ridbanan och satt upp. Jotjena, det höll på konstant i 30 min - ett väldigt långt skyfall. Värmde upp hästen (vill ju inte gärna bli besegrad av vädret) och red sen an på studsen ungefär 5 gånger var från båda håll.

Den hästen är ju fantastisk, fattade precis vad hon skulle göra och jag är i princip 100% säker på att hon aldrig har hoppat studs tidigare. Hon tvekar inte alls och jag behöver i princip bara styra så hoppar hon, en sådan himla skillnad mot Lorden. Jag måste verkligen försöka förändra hela mitt sätt att rida, det är fortfarande för mycket Lorden-ridning från min sida. Jag saknar verkligen honom.

Planen var också att jag skulle bygga om studsen till ett stigsprång och hoppa lite högre några gånger, men med tanke på vädret och att hela ridbanan i princip bestod av vatten beslutade jag mig för att avstå. Blir nog studs igen på torsdag och sedan stigsprång :)

Mycket nöjd med dagens ridpass!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0