Sally, onsdag & torsdag

Första inlägget i Sally-kategorin nu då :-) 
Jag ska börja med att berätta att hon är en varmblodstravare f. 2003, e. Mr Goalkeeper och u. That's Magic. 

Jag har ju ridit henne ett tag sporadiskt nu som sagt, tanken är väl att jag ska försöka rida henne så mycket jag bara får. Jag har även kört henne, var ju ner och körde henne på Sundbyholmtravet när jag tog min b-tränarlicens. Just nu är jag hästvakt åt henne och hennes två hästkompisar fram till midsommar, så kommer bli en hel del ridning :-)

I onsdags följde farsgubben min med mig ut till Sally, vi hade hjälpts åt att hämta Lordens grejor innan också (fyllde en hel släpkärra). Vi skulle prova hoppa henne var tanken. Jag vet inte om hon är hoppad innan, men det verkade verkligen som det! Hur duktig som helst, sög tag i hindrena (sådan skillnad mot Lorden) och hoppade så snällt. Vi hoppade 65-70 som högst, plockade bara fram ett räcke. När jag har hoppat henne lite mer hemma ska vi försöka ta oss iväg och hoppa bana i ridhus, tänkte jag. Jag var så himla nöjd med henne iallafall!

Igår red jag ut en sväng, i alla gångarter. Gick bra första halvan av passet, sen blir hon lite pigg (stressad?) och stark. När hon blir så kör hon alla gångarter som finns på samma gång, haha! En gångart för varje ben typ. Förhoppningsvis blir det bättre med tiden, på ridbana sköter hon sig ju utmärkt :-) Bjuder på bilder från hoppningen nedan (och ja, jag har sits som en kratta. Måste fram med överlivet och handen och ner med hälarna. Detta ska jobbas på!)













Kommentarer
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Hon ser trevlig ut :)

2012-06-08 @ 18:18:56
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0