Stallet + studenten

Började dagen med att åka ut till stallet. Skulle prova tömköra Avatar, vi kom inte ens ut ur stallet - haha. Pappa fick ta en longerlina och gå med. Så fort farsan backade bakåt så Avatar hamnade först stannade hästen. Spelade ingen roll att jag smackade, tjoade och petade med spöet. Detta resulterade till och med i att han backade istället. Detta är inte bra, det är otroligt viktigt att unghästar inte stannar. Får se hur mycket mer jag tömkör honom, kan ju uppenbarligen inte göra det på egen hand om han bara stannar.

Red sedan Sally på ridbanan, riktigt fin var hon! Vågade till och med oss på några galoppfattningar. Hon tar dom ju villigt, men hon går från 0 till 100 på en halv sekund, haha. Sötgumman! Hon blir lite spänd efter galopperna, men hon verkar bli lugnare snabbare för var dag som går! Jag är mycket nöjd med henne, så imorgon får hon vila och på måndag ska vi försöka hoppa två-studs :-)

Har varit på en studentmottagning nu på kvällskvisten också, helt sjukt kaosartad det var i stan idag - precis som varje år på studentdagen.

Imorgon åker jag till Karlstad och kollar på häst, hade sett fram emot det massor men nu har mitt sällskap bangat ur - så jag har helt tappat lusten. Hur kul att sitta i bilen 6 timmar själv (3 timmar dit & 3 timmar hem)? Usch... Hoppas jag gillar hästen så han är värd det :-)

Over and out, hörs imorgon!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0