Studs och stigsprång

Idag följde min kära farfar med ut till stallet för att hjälpa mig att hoppa :) Hoppade ju i måndags men inte så mycket som önskvärt eftersom det ju spöregnade.

Började iallafall med att hoppa två-studs åt båda hållen, hon blir lätt lite ivrig och när hon rinner iväg för mycket slår hon gärna i då hon knappt hinner hoppa upp sig. Annars tycker jag att hon skötte sig bättre än bäst, att hon blir lite ivrig gör ingenting än så länge - det är ju bara bra att hon tycker att det är kul! :-)

När jag kände mig nöjd med studsen byggde jag ihop det till ett stigsprång som skulle hoppas i vänster varv. Kom på det några gånger, avslutade på 75 cm. Inga jättehöjder men är ju bara 3e gången jag hoppar henne och hon är ju inte regelbundet hoppad innan det. Jag är iallafall hur nöjd som helst! En gång snubblade hon ett par galoppsprång innan hindret och jag försökte styra undan, då jag kände att det här går aldrig. Hon är så himla glad på hinder den där hästen, så hon hoppade ändå! Huvudet invikt åt vänster. Snacka om inställning! Henne tror jag på!

Lite skönt att ha en häst som går lite mer på automatik än vad Lorden gjorde. Visst får jag rida henne med och hjälpa henne hålla balansen, men behöver inte alls vara döfokuserad på att hon ska gå fram och hoppa. Jag tror att hon kommer kunna bli hyfsad som hopphäst, bara hon får se lite andra färger & så :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0