Klättring

Idag blev det en klättertur, gick så bra så :-) Red två varv runt teknikbanan (som jag kallar den) och klättrade där i skritt. Vi har också en riktigt bra sandad backe att galoppera uppför. Andra gången vi skulle ta galoppbacken stack han för mig, haha! Full fart :-) Jag lät honom löpa på, han vet vart han ska stanna och det är så skönt att kunna låta han löpa fullt ut då.

Jag tror att det också behövs ibland, att man bara har kul med hästen utan en massa krav på form. Med en häst som Lorden, som gärna blir lat på ridbana, är det också perfekt att träna fram en ärlig bjudning på det här sättet.

Jag har köpt nya sporrar (se bild). Jag är ingen förespråkare för sporrar, men jag är absolut inte emot dem heller. Tycker bara att de ska användas ifall de verkligen behövs :-)

Iallafall, dessa nedan på bilden ska jag använda när jag tävlar i maj i dressyr. Blir förhoppningsvis bra då han gärna "dör" lite på dressyrbanan. Får se om han inte blir lika skänkeldöv på dessa sporrar.

Innan någon hoppar på mig nu, så använder jag bara sporrar när jag tränar för tränare/tävlar - alltså inte alls ofta :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0