Ridtravarriks 2012 - DRESSYR

Nu har vi kommit till den sista delen om ridtravarrikset, nämligen dressyren. Jag skulle göra två starter, den första inom tävlan i riksmästerskapet och den andra med bedömningen clear round.

I den första starten gick han bättre än vad han någonsin gjort tidigare! Han gick fram och det blev inte tvärstopp så fort jag försökte ta i tygeln. Gick fint gjorde han också, åtminstone stundtals. Jag var som sagt jättenöjd, men trodde absolut inte att det skulle räcka till någon placering. Döm om min förvåning när jag såg att vi låg delad 2a på 64,70% när bara två ekipage återstod! Det var fyra placerade, så vi skulle som sämst komma 4a. Jag blev så himla, himla glad!

Med detta i åtanke så red jag även CR-ritten
och hade problem att koncentrera mig, här fick vi 62% någonting. Fick sedan höra att de två sista ekipagen i klassen petat ner oss till en delad 4e placering, så jag väntade utanför ridhuset på prisutdelning. Där tog det stopp. Den andra på samma poäng som mig hade bättre poäng på ryttarens sits än mig (vilket det även var koeff på), så jag blev bortpetad. Förut har de alltid delat på placeringarna om det skulle bli som det blev nu, men inte den här gången. Jag blev så sjukt, sjukt ledsen.

I efterhand är jag ju såklart jättenöjd ändå
, placeringar är inte de viktigaste. Det jobbigaste var ju att vara så himla nära, hade nog känts bättre om vi legat längre ifrån. Bjuder på bilder från dressyren:











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0