Ridtravarriks 2012 - HOPPNINGEN!

Tänkte skriva mer ingående om rikset nu när jag har tillgång till dator igen, men jag kommer att dela upp grenarna så att alla får ett varsitt blogginlägg, blir så jobbigt att läsa annars. Första grenen på rikset under lördagmorgonen var hoppningen! Skulle hoppa 60 cm, bedömning A:1D och sedan en 60 cm clear round klass.

Först ut var då 60 cm hoppningen, var mycket krångliga linjer. Han hoppade hinder nummer 1 och 2 fint, från hinder två till nummer 3 var det en riktigt svår linje för oss - man var tvungen att rida snett och sen räta upp hästen. Jag planerade inte min väg alls, vilket gjorde att vi kom för långt ut på kanten på hinder nummer 3. Detta gjorde att han stannade. Tog om hindret och då hoppade han fint, likaså resten av banan. Så retligt att jag ska tabba mig sådär, hade jag bara planerat bättre hade vi troligtvis tagit en placering. Resultat: 4 fel.

Sedan hoppade vi en clear round klass, samma bana då men bara grundomgången. Här var jag mer förberedd mellan hinder nummer 2 och 3, den blev riktigt bra den här gången! För övrigt hade vi ett trevligt tempo genom banan och kändes lugnt, tryggt, stadigt och säkert. Fick även mycket beröm från människor som har sett oss tävlat hoppning många gånger förut, de sa att det här var i särklass den bästa hopprundan de sett oss göra. Jag måste nog hålla med, det kändes riktigt bra!

Vi fick en deltagarrosett för ritten inom tävlan (lila/vit) och en clear round rosett för den felfria ritten (blå/vit). Tyvärr blev det inga bilder från framridningen eller inne på banan, lägger upp några bilder vi tog efteråt på kvällen:







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0