Ridtravarriks 2012 - TRAB.

Nu kommer 3e riktiga uppdateringen om rikset! Nu har turen då kommit till TRABEN, för er som inte vet så är det en form av bruksridning med olika lydnadsmoment som ska utföras. Jag har aldrig gjort detta förut, men jag tyckte att Lorden skötte sig så himla bra!

Hinder nummer 1:
Travbommar. Lorden gjorde detta med bravur!



Hinder nummer 2:
Gå igenom trångt utrymme. Även detta fixade han galant!



Hinder nummer 3:
Göra halt i 10 sekunder. Inga problem för min lugna pålle!



Hinder nummer 4:
Trava slalom. Detta gjorde inte Lorden lika bra, det var aldeles för snävt för hans stora trav. Det blev pass/skritt genom serien, konerna låg kvar men vi drog på oss 5 straffpoäng här på grund av fel gångart.



Hinder nummer 5:
Rygga minst 4 steg rakt bakåt mellan bommar. Lorden backade spikrakt, lugnt och säkert. Helt perfekt!



Hinder nummer 6:
Göra halt på en platta. Tyvärr tyckte Lorden att detta var läskigt, han vägrade gå upp på plattan - fick som mest upp hans tå på den. Dock skulle de upp med minst en halv framhov och stå där i minst 5 sekunder. Det var många andra i klassen som hade stora problem med den. Vi fick avbryta detta moment efter 4 försök och drog på oss 100 straffpoäng.



Hinder nummer 7:
Vända i trångt utrymme. Detta trodde jag skulle bli svårt, då Lorden är så stor och ungefär lika smidig som ett kylskåp. Han gjorde det till min stora förvåning helt felfritt, duktiga duktiga häst!



Totalt drog vi på oss 112 straffpoäng, 2 poäng för att han passade när jag visade han för hand (vilket man gör först i TRAB). Vi drog även på oss ytterligare 5 straffpoäng, för vad kan jag inte minnas just nu. Den sista placerade hade 110 straffpoäng, så vi var inte alls långt ifrån! Är iallafall jättenöjd med Lorden, det var ju första gången vi gjorde något sånt här! :) Älskar verkligen hästen. Ja, det var alla moment det :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0