Ridtravarriks 2012 - UTSTÄLLNING & LÖSHOPPNING

Utställningen gick mycket bra! Trodde att förra årets höga poäng var en engångsförteelse, men det visade sig i år att så inte var fallet! När jag skulle visa traven på honom passade han/traloppade, men när han hittade traven sen visade han den från sin bästa sida! Han fick kommentarer om att han är lite hjulig bak, men det är han ju. Annars tyckte domaren att han var en välvårdad veteran :-) Väldigt välbevarad för sin ålder. Han fick 38/50p och blev kvalitéklass I! :) Fina, fina häst!



I löshoppningen var han däremot inte sugen alls!
Jag trodde jag skulle få hjälp av banpersonalen med piskförandet, men tydligen var man tvungen att ha medhjälpare med sig in på banan, vilket jag då inte visste. De hade inte ens en pisk därinne. Vi försökte utan, men det fungerade inte alls. Lorden är en sådan häst som ställer upp på precis allt, men man måste peppa honom lite. De fick springa efter en pisk åt mig, en kort sådan. Jag fick alltså springa bakom och jaga på honom lite. Detta drog ju ner poängen, jag kan inte gärna springa bakom honom och hoppa och utan piskförare bjuder han inte på framåt.


Han fick iallafall kommentarer så som "Ointresserad av hindrerna för dagen" och "Bristande framåtbjudning. Här fick vi 25/50p och kvalitéklass III. Med piskförare hade han nog landat på högre poäng. Är iallafall helnöjd med honom :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0