Tips, någon?

Känns inte som att det är någon idé egentligen, vi kommer nog inte att lösa problemet på den korta tid vi har kvar, men ändå. Lorden lägger all tyngd i mina händer och bara ångar på när vi rider just nu. Det bör tilläggas att han även blir SKIThård i munnen - verkar inte hjälpa hur mycket jag än lirkar med honom. Lättar jag på handen går det bara fortare och fortare, driver jag blir han bara hårdare i munnen.

Försöker jobba mycket med ryggningar emellanåt, verkar till viss grad fungera även om han fortfarande blir jobbig. Främst är det i traven och galoppen detta problem kommer, skritten fungerar ganska OK.

Har någon tips till mig på vad man kan göra?

Bilder från i måndags:





Kommentarer
Postat av: Jummie

Jag upplever ofta att hästar som blir tunga i handen blir något lättare om man aktiverar bakbenen och lyfter huvudet något, kan du få honom att korsa sina bakben lite i galopp eller trav med hjälp av skänkelvikningar eller en lite snävare kurva (i galopp då, men med noggrann förhållning) så kanske det kan underlätta?



Det är ett himla krux det där. Annars kan man ju prova att byta bett eller rida bettlöst, det brukar också ge effekt =)

2012-05-03 @ 11:50:38
URL: http://jumsan.blogspot.com
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

sv: Men gud vad trist! Ren mobbning ju.. Hoppas du hittar en ny häst och kan byta stall!! :)

2012-05-03 @ 19:04:30
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0